Chlebek bananowy. FIT

chlebek bananowy fit

Nie masz co zrobić ze zbyt dojrzałymi bananami? Ja proponuję wykorzystać je do zrobienia chlebka bananowego. Jeśli macie ochotę na słodki chleb bananowy to odsyłam to innych przepisów na innych blogach (jest tego mnóstwo), a jeśli chcecie przygotować coś zdrowszego, to zapraszam do skorzystania z poniższego przepisu…

Chleb bananowy jest popularnym amerykańskim wypiekiem i bardziej przypomina słodkie ciasto niż chleb. W oryginalnym przepisie na chleb bananowy znajduje się oczywiście mąka pszenna i cukier, ale w poniższym przepisie jest ona zastąpiona mąką kokosową (cukru brak).

Co ciekawe, chleb bananowy ma w Stanach Zjednoczonych nawet własne święto – Narodowy Dzień Chleba Bananowego, które obchodzone jest 23 lutego 🙂

 

Jak zrobić chlebek bananowy w wersji fit?

chlebek bananowy fit

 

Składniki na chlebek bananowy – fit:

  • 4 dojrzałe banany
  • 4 jajka
  • 60 g mąki kokosowej
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • 1/2 łyżki cynamonu
  • 1 łyżka przypraw korzennych: imbir, kardamon, goździki, gałka muszkatołowa, szczypta soli

Przygotowanie chlebka bananowego – fit:

  • Jajka, mąkę kokosową, olej kokosowy i przyprawy wymieszaj. Dodaj rozgniecione widelcem trzy banany. Wymieszaj wszystkie składniki. Warto użyć blendera.
  • Przelej ciasto do naczynia, wyłożonego papierem do pieczenia. Na wierzch ciasta wyłóż jednego przekrojonego wzdłuż banana.
  • Piecz około godziny w 180 stopniach.

Kaloryczność chlebka: 1254 kcal, białko 44,6 g, tłuszcze 60,4 g, węglowodany 150,6 g.

Przepis przygotowany przez dietetyk i psychodietetyk Dominikę Beneturską.

Zapraszam do polubienia strony Głodna Polka na Facebooku:

chlebek bananowy fit

 

chlebek bananowy

 

chlebek bananowy

 

chlebek bananowy fit

Lubisz to? Podziel się z innymi :)

Izabela Misztal

Kucharka - amatorka, ale szef kuchni na tej stronie. Wielbicielka jedzenia, która ma nadzieję spróbować chociaż raz w życiu wszystkich potraw świata.