Spaghetti bolognese w zdrowszej wersji!

spaghetti bolognese zdrowe

I znowu ta włoska kuchnia. Co ja bym bez niej zrobiła? 🙂 Spaghetti bolognese jest jednym z najszybszych dań obiadowych, jakie opanowałam. Mogłabym go nawet robić we śnię (choć wolałbym nie ;P )Właściwie przygotowanie sosu do spaghetti zajmuje jakieś 15 minut, więc kiedy nie mam za dużo czasu, robię na obiad właśnie to danie. Z reguły używam mięso mielone wieprzowe i normalny biały makaron. Jednak postanowiłam „złagodzić” nieco tę wersję i przemienić ją na trochę zdrowszą. Przede wszystkim zamieniłam mięso wieprzowe na drobiowe a biały makaron na pełnoziarnisty.

ZDROWSZA WERSJA SPAGHETTI BOLOGNESE

Składniki na dwie, trzy osoby:

  • około 300 gr – 400 gr mięsa mielonego drobiowego (z indyka albo kurczaka)
  • puszka krojonych pomidorów
  • duży pomidor
  • pół dużej cebuli
  • dwa – trzy ząbki czosnku
  • przyprawy: sól, pieprz, suszona bazylia
  • pełnoziarnisty makaron spaghetti
  • plus opcjonalnie:
  • – pół papryczki chili – na ostro
  • – duża marchewka – łagodnie

spaghetti bolognese zdrowa

PLUS

spaghetti bolognese zdrowe

Przygotowanie:

  • Połowę cebuli pokrój na kawałki i lekko podsmaż na niewielkiej ilości oliwy z oliwek.
  • Smaż zmielone mięso drobiowe na kilku łyżeczkach oliwy z oliwek (mięso drobiowe smaży się troszkę dłużej niż wieprzowe). Dodaj pieprz, sól, zioła i na koniec cebulkę.
  • Do mięsa dodaj pomidory z puszki (można lekko je odsączyć, ale nie całkowicie, żeby sos nie wyszedł zbyt gęsty), pokrojony duży pomidor (dużego pomidora można zastąpić jeszcze jedną puszką pomidorów) oraz posiekany czosnek.
  • Możesz dodać startą marchewkę lub posiekaną papryczkę chili.
  • Duś pod przykryciem na małym ogniu przez kilka minut.
  • W międzyczasie ugotuj makaron w lekko osolonej wodzie.

spaghetti bolognese zdrowe

Lubisz to? Podziel się z innymi :)

Izabela Misztal

Kucharka - amatorka, ale szef kuchni na tej stronie. Wielbicielka jedzenia, która ma nadzieję spróbować chociaż raz w życiu wszystkich potraw świata.