Jak zrobić napój izotoniczny w domu. HIT!

domowy izotonik

Sklepowe półki uginają się pod ciężarem różnych napoi izotonicznych. Wybór jest ogromny, a jedynie co nas ogranicza to nasze pieniądze. Co ciekawe, wcale nie trzeba kupować izotoników, ponieważ można je przygotować samemu w domu. Domowy napój izotoniczny ma znaczącą przewagę nad przemysłowym – jest tańszy, bez chemii i wiemy dokładnie, co pijemy.

Czym w ogóle są napoje izotoniczne i dlaczego tak często sięgają po nie sportowcy?

Jest to napój wzbogacony o elektrolity i minerały, które człowiek traci podczas intensywnego wysiłku fizycznego wraz z spływającym potem. W przypadku nieuzupełnienia tych elektrolitów i minerałów organizm traci szybko zdolność do regeneracji. Izotonik dostarcza nam utracone składniki odżywcze.

Składniki domowego napoju izotonicznego:

Napój izotoniczny składa się z samych naturalnych i powszechnie dostępnych składników:

  • wody: można użyć niegazowanej, zmineralizowanej wody, czy naparu z herbaty owocowej czy miętowej;
  • energii (węglowodanów): soki owocowe, miód
  • minerałów: sól jodowana, morska, kamienna
  • minerałów, często nadających głębszego smaku:  cytryna, limonka, musujący magnez w tabletce.

Ciekawa jest tutaj obecność soli – sód, który jest zawarty w soli zapobiega skurczom mięśni i jest minerałem, którego również tracimy podczas treningu.

Tak naprawdę istnieje sporo przepisów na domowy napój izotoniczny. Warto pokombinować i samemu stworzyć fajny przepis.

Ja dzisiaj podaję trzy przepisy.

domowy izotonikDOMOWY NAPÓJ IZOTONICZNY

NAPÓJ IZOTONICZNY Z ARBUZEM

Składniki:

  • 500 ml wody niegazowanej i zmineralizowanej
  • ćwiartka średniego arbuza
  • sok z połowy cytryny
  • 1-2 łyżki miodu
  • szczypta soli

Składniki zmiksuj w blenderze.

 

 

NAPÓJ IZOTONICZNY O MIĘTOWYM POSMAKU

Składniki:

  • napar z miętowej herbaty – pół litra
  • pół tabletki musującego magnezu
  • sok z połówki cytryny albo limonki
  • szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksuj w blenderze.

 

NAPÓJ IZOTONICZNY Z CYTRYNĄ I MIODEM

Składniki:

  • 500 ml wody (niegazowanej, zmineralizowanej)
  • szczypta soli
  • sok z połowy cytryny albo limonki
  • 2 łyżki miodu

Składniki zmiksuj w blenderze.

Zapraszam na Facebooka:

Lubisz to? Podziel się z innymi 🙂
Lubisz to? Podziel się z innymi :)

Izabela Misztal

Kucharka - amatorka, ale szef kuchni na tej stronie. Wielbicielka jedzenia, która ma nadzieję spróbować chociaż raz w życiu wszystkich potraw świata.