Fit batony jogurtowe z granatem. Mroźna przekąska ♥

fit baton jogurtowy

Mroźna przekąska w środku zimy? A dlaczego nie? 🙂 Szczególnie jeśli jest to dietetyczna fit przekąska. Batony jogurtowe są słodkie, kolorowe, pełne wartości odżywczych i oczywiście bez cukru i sztucznych dodatków. Przede wszystkim potrzebny jest dobry jogurt naturalny, troszkę miodu albo syropu klonowego i… nasze ulubione, zdrowe dodatki. Jeśli chodzi o dodatki ja zdecydowałam się na słonecznik, płatki owsiane, sezam i mnóstwo pestek granatu. Dojrzały (!) granat jest idealny do tych fit batonów, ponieważ fajnie komponuje się ze smakiem jogurtu, no i nadaje im energetycznego koloru. Nie zawsze jednak granaty dostępne są w naszych sklepach. Można go równie dobrze zastąpić borówkami, malinami, truskawkami, jagodami, owocami leśnymi – w sumie opcji jest wiele.

Ten fit baton jogurtowy to właściwie lodowa przekąska. Jogurt z dodatkami mrozimy, dlatego warto wcześniej pomyśleć o jakieś silikonowej foremce. Ja akurat użyłam silikonowej formy do chleba, ale można użyć silikonowej formy do babeczek albo małych foremek do domowych lodów. Baton jogurtowy jest zimny, więc jeśli nie dasz rady trzymać coś tak zimnego w dłoni, pewnie trzeba będzie użyć jakiś chusteczek 😉

Fit baton jogurtowy warto mieć w zamrażalce i jak tylko najdzie nas ochota na coś słodkiego, zjeść sobie kawałek i w ten sposób powstrzymać się przed zjedzeniem jakieś cukrowej bomby kalorycznej.

Znam osoby, które jedzą ten baton na śniadanie – właściwie jest to jogurt naturalny z miodem i dodatkami, tylko zamrożony, więc faktycznie można potraktować to jako małe śniadanie.

FIT BATON JOGURTOWY

baton fit jogurtowy

Czas przygotowania: 15 minut przygotowania plus 12 godzin mrożenia

Stopień trudności: łatwy

Składniki na około 10 batonów:

  • 3 jogurty naturalne np. Activia
  • jeden dojrzały granat
  • dwie łyżki sezamu
  • łyżka słonecznika
  • dwie łyżki płatków owsianych górskich
  • dwie, trzy łyżki płynnego miodu

Przygotowanie:

  • Wlej do miseczki jogurty i dodaj miód. Wymieszaj. Ilość miodu zależy od tego, jak słodki ma być jogurt.
  • Następnie dodaj pestki granatu, słonecznik, sezam i płatki do jogurtu i wymieszaj. Uwaga! Możesz dodać to co lubisz np. nasiona chia, jagody goji, wiórki kokosowe.
  • Przelej masę do foremki silikonowej. Na wierzch wyłóż dodatkowo jeszcze pestki granatu i sezam.
  • Włóż foremkę do zamrażarki na około 12 godzin. Po tym czasie wyjmij, odczekaj z 20 minut i pokrój na kawałki.
  • Zjedź tyle, ile chcesz, a resztę możesz włożyć z powrotem do zamrażarki.

fit jogurt przed




fit baton jogurtowy

fit baton jogurtowy

fit baton jogurtowySmacznego ! ♥

Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku:

Izabela Misztal

Kucharka - amatorka, ale szef kuchni na tej stronie. Wielbicielka jedzenia, która ma nadzieję spróbować chociaż raz w życiu wszystkich potraw świata.

  • Genialny i mega łatwy przepis, dzisiaj go zrobię! Dzięki! 🙂

    • Polecam. Mam nadzieję, że będzie smakować 🙂

  • Pokularna

    Zjadłabym z przyjemnością 🙂 Wygląda na prawdę smacznie i zdrowo 🙂

  • Marcelina Kwapich

    super ! Jogurt wyglada zupelnie jak biala czekolada, ktora uwielbiam 🙂 mozna troche oszukac oko 😉

    • Nie skojarzylam na poczatku z biala czekolada, ale masz racje :)Iza

  • Marcin

    Przepis bardzo kusi i go z pewnością przyrządzę 😉
    Jakiej wielkości mają być jogurty?
    Dziękuje z góry za odpowiedż 😉

    • Faktycznie nie podalam. Chodzi o te mniejsze jogurty, te co maja okolo 210 gr. 🙂 Iza

      • Marcin

        dziękuje

shares